Jopas minä oonkin ahkera päivittäjä! Toinen postaus jo tänään. :D

Kävin tänään hakemassa sen mun "uuden" sykemittarin paristonvaihdosta. Oi kuinka se onkin ihana! :) Sillä pystyy tekemään sellasen kuntotestin, joka mittaa maksimihapenottokykyä. No sehän mun piti ihan ensimmäisenä tehdä, kun poikakin nukkui. Sain tulokseksi 28, joka on siis melko huono. :/ Mutta tuossapa oli vielä muistissa mun edelliset tulokset, jotka on tehty vuonna 2005, ne oli vielä huonompia! Ensimmäinen oli 15 ja toinen 18. Tässä tämmönen taulukko, joka kertoo noista tuloksista:



(Lähde: Polar)

Tuo on siis naisille tuo taulukko, miehille on omansa. Mutta on mulla aika hyvin kunto noussut kuuden vuoden takaa, kun sillon olin vieläpä tuossa nuoremmassa ikäluokassa. :) Mulla oli siis hävettävän huono kunto! Tavote on nyt päästä tuohon neloskategoriaan, siinä olis hyvä olla. :) Sitä ylempänä kaikki on plussaa. Tuohon mittaustulokseen vaikuttaa ilmeisesti myös ylipaino. Painoa pudottamalla tuo indeksiluku kai automaattisesti kasvaa, joten voi olla ihan todennäköstäkin päästä joskus neloseen asti. :)

Lisäksi tuo sykemittari teki mulle viikon liikuntaohjelman. 4 treenikertaa, 2* 40min, 1* 30min ja 1* 1h10min. Kaloreita tuolla määrällä pitäis palaa 1500kcal, eli sama mitä Kiloklubi suosittelee. Lisäksi se mittari määritteli noille eri ohjelmille eri sykerajat, mutta niihin en oo vielä sen tarkemmin tutustunut. Jos saa viikon treenin tehtyä, niin se palkitsee mitalilla loppuviikosta. :D

Lisäys klo 18.15. Laitoin sivuiksi nuo kaloriseurannat ja liikunnat, niin on tallessa vanhatkin eikä vaan kuluvan viikon. Lisäksi sain aikaseksi mitata strategiset mitat. Niitä päivittelen varmaan kuukauden-kahden välein.