Tohtori.fi:n mukaan mulla on normaalipainoon matkaa 35 kiloa. 160-senttiselle ihmiselle tavoitepaino on 47.4 - 63.7 kg. Mun oma tavoitepaino on 60 kiloa tai ihan vähän alle. Oon painanut sen verran varmaan ala - yläasteen vaihtuessa... Muistaakseni painoin reilu 70kg kun lähdin yläasteelta, joten en ollut silloin vielä kovin lihava, BMI on ollut alle 30. No, itepä oon läskini syöny. Ihan vähän laitan kyllä syytä koulun terkkarille, joka mulle ala-asteelta lähtien toitotti että oon lihavalihavalihavalihava. Siis jo kymmenvuotiaalle! Muistan että se joskus sanoi, että mun pitää jättää teestä sokeri pois. Pussia pitää kuulemma liottaa kauemmin vedessä niin ei tarvi sokeria. Yök! Olisko ehkä ennemmin kannattanu varovasti ohjata liikunnan pariin kuin musertaa kasvavan lapsen itsetunto? Ja ehkä olla yhteydessä vanhempiinkin, eikä vain lapselle saarnata ruokailuasioista. Näen tuota (perkeleellistä) terveydenhoitajaa edelleen melkein joka viikko, se asuu kait tässä jossain lähellä. Autolla ajaessa tekis mieli vetästä yli, mutta en oo kuitenkaan viitsinyt. Se näyttää vieläkin niin ylpeältä itsestään, turkki päällä heiluu menemään eikä ruuhkabussissakaan anna tilaa toisille, kun sen laukku tarvii sen oman istuimen. Ärh. Pientä antipatiaa kyseistä henkilöä kohtaan? Kyllä!